Årets største reiselivs-happening skjer i Tromsø 22. – 23. mai. På NHO Reiselivs årskonferanse kommer blant annet Ken Hughes, en av verdens ledende autoriteter på forbrukeratferd.
— Kjære alle medlemmer! Vi ønsker dere hjertelig velkommen til årets konferanse som i år avholdes i Tromsø i mai. Vi har to stappfulle dager med et kjempebra program. Årets store trekkplaster er Ken Hughes, en av verdens ledende autoriteter på forbrukeradferd. Han vil dere ikke gå glipp av! sier Merete Habberstad, kommunikasjonsdirektør i NHO Reiseliv.
Hughes vil dele innsikt om den moderne forbrukeren, om hva gjestene forventer og om hvordan reiselivsbedrifter kan ruste seg for å være forberedt.
— Med tanke på at vi nettopp er ute av en pandemi, der folk måtte holde seg hjemme, er det selvsagt at tallene for reiselivet i 2022 og 2023 er bra. Spørsmålet er: Hvordan oppnår vi det samme i 2024, 2025 og videre, spesielt når utfordringer som mangel på arbeidskraft og økte kostnader legger press på bedriftene våre. Løsningene på dette skal snakke om på NHO Reiselivs årskonferanse i Tromsø, og det ser jeg frem til å dele, forteller Hughes.
«Skape og bygge i en tid med uro»
Tittelen på årets konferanse er «Skape og bygge i en tid med uro»: Hvordan møter vi urolige tider, hva krever det av oss, og hvilke muligheter gir det?
Habberstad oppfordrer alle til å få med seg innlegget av Ken Hughes, da det vil gi dem nyttig innsikt i forbrukernes adferd og hvordan vi påvirkes i en urolig tid:
— Særlig i disse urolige tider når så mye skjer, og fremtiden er mer uforutsigbar enn noen gang, kan det være krevende å finne den riktige retningen. Derfor har vi fått med oss Hughes som vil gi oss en analyse av hvor verden og forbrukerne beveger seg. Hvordan kan du som bedrift møte fremtidens gjester sine krav og forventninger? Alle som er ute etter innsikt i hva som venter dem i år og neste år bør melde seg på, sier Habberstad.
— Målet med konferansen er å gjøre våre medlemmer litt klokere på hvordan de kan fortsette å skape og bygge reiselivsnæringen i tiden vi har foran oss. Selv om det er urolige tider legger vi bak oss et rekordbra år i antall overnattinger. Vi har et enormt vekstpotensial fremover, og har kommet langt i det grønne skiftet. Det er viktig at vi evner så se alle de fantastiske mulighetene som ligger foran oss, selv om det er tøffe tider, fortsetter Habberstad.
Det blir fest i Tromsø!
— Like viktig som det faglige programmet er det å samle bransjen til en stor fest. Vi lover masse bra underholdning, og gode muligheter for å mingle med bransjekolleger. Vi gleder oss til å se både deg og dine kolleger i Tromsø i mai, avslutter Habberstad.