Nettkurs Revenue Management: Finansanalyse Modul 3

  • Digitalt
  • 1 750,-
  • Påmeldingsfrist Løpende

Revenue Management: Finansanalyse hjelper deg deg å forstå kostnadsstruktur, analyse av produktivitetstall, og gir deg verktøy for å forenkle arbeidet og øke inntjeningen.

Revenue Management Modul 3

Foto: NHO Reiseliv Akademiet

Revenue Management: Finansanalyse er et nettkurs som vil hjelpe deg med å forstå din kostnadsstruktur og hvordan den er knyttet til inntekter og gjestedøgn. Du vil også lære om produktivitetstall og hvordan du kan analysere dem. Du vil også lære om praktiske analyser av Profit & Loss Statements inn mot hotellbransjen – og få innsikt i hvilke måltall man bør se på for optimal drift og bunnlinje.

Som en del av kurset får du også med deg en Excel-modell som kan brukes til analyse for eget formål. 

Revenue Management: Finansanalyse

Kurset knytter sammen tankegangen i Revenue Management analyse, inn mot et regnskap og analyse av kostnader og inntekter. 

Kurset er modul 3 av NHO Reiselivs 3 kursmoduler i Revenue Management skreddersydd for hotell- og overnattingsbransjen. Alle modulene kan tas frittstående, avhengig av egen kompetanse og behov.   

Kurset tar for seg følgende temaer

  • Profit & Loss
  • Benchmarking av nøkkeltall
  • Reservasjonskostnader
  • Produktivitet

 

Praktisk informasjon

  • Kurset retter seg primært mot bedrifter innen hotell- og overnattingsbransjen
  • For å gjennomføre dette kurset om finansanalyse er det en fordel om du kan lese en Profit & Loss statement for et hotell – eller har kunnskap om timer og kostnader i din bedrift eller avdeling.
  • Det også også en fordel om du allerede har tatt kurset Introduksjon til Revenue Management (modul 1) og Revenue Management Analyse og Distribusjon (modul 2) 
  • Kurset har en varighet på ca. 1-2 timer, avhengig av erfaring etc.
  • Du får en lenke til kurset så snart bestillingen er gjennomført
  • Sammen med kurslenken får du tilsendt en Excel-modell som kan brukes til analyse for eget formål 
  • Lenken kan deles internt i bedriften og benyttes av ansatte i din bedrift
  • Kurset må gjennomføres innen 31. desember 2026

Om kursholder

Kursholder Terje Thorstensen har en mastergrad fra Universitetet i Stavanger og Cornell University innen Hotell-ledelse med spisskompetanse i Revenue Management og analyse.

Han har 18 års erfaring fra flere store kjeder som Radisson, Scandic og Nordic Choice, i tillegg til mindre kjeder som Haut Nordic og Lily Hospitality. I dag er han medeier og CEO av selskapet RevMAX AS, som hjelper bedrifter med Revenue management og analyse.  

Kjøp tilgang til kurset her

verktøy 

Har du spørsmål eller innspill? Spør gjerne:

Et portrettbilde av en blid kvinne som står og ser mot kamera. Foto.

Flere Revenue Management kurs:

  1. Revenue Management: Restaurant

    Restaurant Revenue Management gir deg verktøyene du trenger for å øke lønnsomheten og inntekter i bedriften din. Ta kurset digitalt når det passer deg.

    1. jan 2025–31. jan 2026

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: