Foto: Brooke Lark, Unsplash.com.
Foto: Brooke Lark, Unsplash.com.

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

Innkjøpskjeden + Horecainnkjøp = smarte innkjøp

Sommerens beste iskremsmaker

Publisert

Iskremdisk med ulike smaker iskrem i forskjellige farger.

Foto: Canva

Visste du at Norge er ett av de europeiske landene som spiser mest iskrem per innbygger? Vi har samlet innsikt fra Innkjøpskjedens iskremleverandører for å servere deg de nyeste trendene, de beste smakene og deres smarteste tips for å øke issalget.

På verdensbasis er det den klassiske vaniljesmaken som er mest populær, men iskremskategorien er i stadig utvikling og nye spennende smaker lanseres hvert år. NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har flere samarbeidspartnere med hovedfokus på iskrem. De tilbyr også profilering, markedsmateriell og rådgivning. Vi har tatt en prat med dem, for å gi deg en bedre oversikt over utvalget, og forhåpentligvis gi deg litt ny inspirasjon inn i iskremsesongen. 

Bamsrudlåven – ekte gårdsis av ferske og lokale råvarer

Hos Bamsrudlåven lager de gårdsis basert på ferske og lokale råvarer. Melken kommer fra nabogårdens kuer og eggene fra Bamsrudlåvens egne høner.

Gårdsisen kommer i fire smaker: vanilje, krokan, kaffe & kakao og jordbær.

Gårdsis fra Bamsrudlåven. Foto: Sigve Aspelund

I tillegg har Bamsrudlåven tre sorbetversjoner: bjørnebær, solbær og eple. Dersom du ønsker litt ekstra krokan som topping, tilbyr de eget krokanstrøssel.

-Det er antydning til en varm sommer, vi tror derfor at forfriskende og avkjølende sorbeter vil bli populært i sommer. Solebærsorbet, med bær fra Telemark, er vårt nyeste sorbetsmak. Den er både fargerik og fruktig! Ved å bruke litt av eggehviten fra våre frittgående høner, oppdaget vi at sorbetten fikk en luftig og kremet konsistens. I de melkebaserte isene bruker vi nemlig kun plommen, og på denne måten kan vi utnytte hele egget. Prøv gjerne denne sammen med Gårdsis kaffe & kakao, anbefaler Elin Klufterud i Bamsrudlåven. 

Kontakt Bamsrudlåven:

www.bamsrudlaven.no/ 

Info@bamsrudlaven.no 

Varene blir distribuert via ASKO. 

Diplom-Is – en del av folkesjela siden 1930 

Din iskremglede er Diplom-is sin lidenskap, og de er stolte over å ha vært en del av den norske folkesjela siden 1930. Diplom-Is tilbyr et bredt spekter av iskrem og frosne desserter under merkevarene Diplom-Is, Royal og Dream. I tillegg samarbeider de med Mars og Froneri og selger deres iskrem i Norge, blant annet super premium Mövenpick kuleis. En småisdisk fra Diplom-Is gir nesten 50% i bruttofortjeneste!

Klassikeren Sitting Original fra Diplom-is er tilbake.

I år lanserer Diplom-Is sin egen Isbarskole, som et lekent og sterkt kompetanseverktøy for kundene. Kjedesalgsjef i Diplom-Is, Knut Habberstad, håper på en solrik sommer hvor forbrukerne kan kose seg med både gamle klassikere og nye smaker:

-Vi ser at forbruker er nysgjerrige på nyheter og gleder oss til å tilby både tradisjonelle favoritter og flere spennende nylanseringer. Iskrem gjør alt litt bedre, alltid! Av småis har vi hentet frem vår kjære Sitting Original som har skapt et enormt engasjement levert langt over forventning! I kuleisdisken kommer det flere spennende nyheter, blant annet vår nydelige veganske iskrem basert på havre: Vegan skogsbær og brownie.  

Kontakt Diplom-Is:

www.diplomishandel.no

varebestilling@diplom-is.no  

Varene blir distribuert direkte fra Diplom-is, som legger småisen i frysedisken. 

Hennig-Olsen – kremen av iskrem

Hennig-Olsen Is er Nordens eldste iskremprodusent. I tillegg produserer de egen sjokolade, karamell, krokan og syltetøy. I sortimentet finner du småis, multipack, boksis, topping, iskaker, kuleis og slurp slush.

Softis fra Hennig-Olsen.

 

-Vi tror at sommersesongen vil bli preget av mange mennesker på reise, både av fra inn- og utland. Dette vil skape mange muligheter for markedet. Været som er særdeles viktig for oss som driver med iskrem er jo vanskelig å spå, men indikasjoner sier at man i 2023 vil ha en litt varmere sommer enn normalen. Med introduksjonen av flere spennende nyheter på små is (Freia SMIL, Cappuccino og Nude) samt vår markedsledende soft is står vi sterkt rustet for sommeren 2023, forteller Jørn Veiset, salgssjef i Hennig-Olsen 

Kontakt Hennig-Olsen:

www.hennig-olsen.no

Finn din kontaktperson i Hennig-Olsen her.

Varene blir distribuert over hele landet via grossist. 

One-Shot/Il Primo - italienske oppskrifter uten svinn 

One-Shot gir deg en innovativ og salgsfremmende løsning for å lage iskrem, frozen yoghurt og sorbet. Iskremen kommer i kapsler, noe som gir lite matsvinn og god inntjening. One-Shot selger og leverer selve konseptpakken, bestående av dispenser, fryser og markedsmateriell. One-shot passer for både store og små utsalgssteder. 

Maskinen er enkel å rengjøre og har ingen vedlikeholdskostnader. Iskremen leveres i kapsler for å sikre samme mengde og volum hver eneste gang. Dette sikrer at man får full kontroll, da det ikke er variabler som renhold, forskjellig mengde som serveres eller svinn.

3 av 15 ulike smaker fra One-Shot/Il Primo.

Kapslene gjør også at det ikke er noen kontakt mellom de som opererer dispenseren og isen, noe som sikrer matsikkerheten.

One-shot tilbyr 15 fantastiske smaker, som gjør at alle kunder finner sin favoritt og ikke minst gir inspirasjon til å prøve nye smaker. Bjørn Vidar Holtung, daglig leder i One-shot, utdyper deres forventinger til sommeren: 

-Vi tror issalget vil øke mye i 2023, med tanke på at mange vil feriere i Norge og at is er noe man alltid unner seg. Salt karamell har hatt en sterk økning de siste årene og vi tror dette vil fortsette i 2023. Vi har i år lansert Blåbær sorbet, vegansk og laktosefri, en spennende naturlig smak som vi tror vil øke salget og tilføre nye kunder!  

Kontakt One-Shot Norge AS:

https://one-shot.no/

salg@one-shot.no 

Tlf: 910 06 377 

Varene blir distribuert over hele landet via grossist. 

Ekspertenes smarteste tips for salg av iskrem

Tenk over plassering av produktet. Velg et strategisk sted hvor det passer å ha isskap eller fryseboks. 

Gi gjerne kundene en historie med på kjøpet. Dersom man formidler kunnskap og en historie rundt hvordan produktet har blitt til og hvor råvarene kommer fra vil det gi kunden mer enn bare en is. 

Øk kompetansen hos de ansatte om produktinnhold og utvalg. 

La de ansatte smake på isen slik at de kjenner til de forskjellige smakene. Da er det lettere å anbefale produkter. 

Bruk markedsmateriell for å fremme is og tilgjengelighet. 

Fyll opp fryseren, så har du alltid tilgjengelig is når kunden ønsker!

Kilde: https://snl.no

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: