Angus burger, ett av flere produkter som nå er tilgjengelig i Bama Storkjøkkens sortiment. Foto: Sara Johannessen
BAMA Storkjøkken har utvidet samarbeidet med norske bønder ved å lansere en rekke ferske norske kjøttprodukter til NHO Reiseliv Innkjøpkjedens medlemmer.
Prima Jæren, kjent for sin høye kvalitet, står bak flesteparten av kjøttproduktene som nå har blitt en del av BAMA Storkjøkkens sortiment. Utvalget inkluderer alt fra saftige Angus-burgere og smakfulle pølser til delikat pålegg og rene stykningsdeler.
I tillegg finner man spesialiteter som porchetta, ribbe og svinenakke. Produktene er tilgjengelige for alle NHO Reiseliv Innkjøpskjeden medlemmer til gunstige fremforhandle priser.
Avtalen har kommet i stand etter en lengre prosess mellom BAMA Storkjøkken og NHO Reiseliv Innkjøpskjeden, der fokuset har vært på attraktive produkter til fordelaktige betingelser.
– Det er spennende at BAMA Storkjøkken går denne veien. En ny aktør som kan ta opp konkurransen med de store leverandørene er alltid velkomment. Kan man få til det på bærekraftig vis, er vi svært nære det berømte kinderegget, forteller Rune Bjerkelund, innkjøpssjef i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden. Uten konkurranse fungerer ikke markedet og det er svært positivt at det nå har kommet enda en tilbyder, forteller han videre.
– Vi vet at BAMA Storkjøkken er en seriøs og dyktig aktør. De ble nylig stemt frem som «Årets leverandør» av våre medlemmer. BAMA leverer godt på alle sjekkpunkter, så vi er svært fornøyde med å ha fått på plass denne utvidelsen av sortimentet.
Stolt av å levere norsk mat
En viktig forutsetning for utvidelsen av avtalesortimentet er satsingen på kjøtt fra den norske bonden.
– Det at vi nå også kan levere norsk kjøtt av topp kvalitet til Innkjøpskjedens medlemmer er en milepæl for oss. Produktene kommer hovedsaklig fra Prima Jæren, som leverer fremragende varer. Vi ser frem til å se disse på menyene hos våre kunder, forteller Lasse Johannessen, kundeansvarlig for NHO Reiseliv Innkjøpskjeden i BAMA Storkjøkken.
Johannessen forteller at lanseringen er et resultat av en målrettet satsning på norsk kjøtt. Han får støtte av Lene Alexandersen, som er ansvarlig for lanseringen i BAMA Storkjøkken:
– Vi har jobbet tett med leverandørene våre for å sikre at vi kan levere kjøtt av høy kvalitet til konkurransedyktige priser. Dette initiativet styrker vår posisjon som leverandør av norske råvarer og bidrar til å støtte norsk landbruk og den norske bonden, forteller Alexandersen. Hun trekker også frem at samarbeidet med NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har vært viktig.
– Vi i Innkjøpskjeden er glade for det gode samarbeidet med BAMA Storkjøkken og har vært tett involvert i å lande det nye konseptet. Vi har deltatt i utviklingen av sortiment- og prisliste, for å sikre et så godt tilbud som mulig til våre medlemmer, forteller Bjerkelund, før han avslutter:
– Vi har også smakt på de ulike produktene, og jeg kan gå god for at dette er bra råvarer med svært god smak. Det er bare å glede seg!