En rørt Henriette Bismo Eiliertsen ble tildelt Nordnorsk Markedsføringspris 2020. Kristin Hrohn Devold fra NHO Reiseliv delte ut prisen under konferansen Nord i Sør. Foto: NHO Reiseliv
Henriette Bismo Eilertsen er tildelt Nordnorsk Markedsføringspris for 2020. Hennes ukuelige stå-på-vilje og arbeid for å fremme helårsturisme og lokal verdiskaping er en inspirasjon, sier NHO Reiseliv-direktør Kristin Krohn Devold.
Årets vinner har arbeidet i reiselivsbransjen siden 2001, og har de siste 20 årene ledet North Adventure i Alta, der hun blant annet er ansvarlig for drift og nye turistinitiativer som skaper positive ringvirkninger for sysselsetting og verdiskaping i regionen og Nord-Norge som landsdel.
– Henriette Bismo Eilertsen er en markedsfører som engasjerer sine kolleger, andre reiselivsaktører og næringslivet som helhet til regionalt samarbeid. Prosjektene hun leder bidrar at besøkende i regionen deltar på flere organiserte aktiviteter enn på noen andre destinasjoner i Norge. Resultatene møter brukernes høye forventninger på alle destinasjoner. Det gjør at Henriette ikke bare er en verdig vinner av prisen, men også en inspirasjon for oss alle, sa Krohn Devold under prisutdelingen.
Hele Norge hele året
Juryen la i sin begrunnelse spesielt vekt på Eilertsens arbeid med å fremme vinterturisme basert på lokale aktivitets- og opplevelsesbedrifter. Sterkere helårsfokus har skapt økt lokal sysselsetting og verdiskaping og en rekke andre destinasjoner har dratt veksler på Bismo Eilertsens fremsynte konseptutvikling for økt vinterturisme.
Fortell oss hva du leter etter og gi oss dine innspill! Hvis du oppgir e-post, kan vi kontakte deg ved behov. Vi kan dessverre ikke besvare alle henvendelser, men din tilbakemelding hjelper oss å gjøre nettstedet bedre.