Resepsjonist
Som resepsjonist er du hotellets ansikt utad og bedriftens hjerte.
Som resepsjonist er du hotellets ansikt utad og bedriftens hjerte.
En resepsjonist er en dyktig selger som kan markedsføre bedriftens tilbud overfor gjestene og potensielle kunder. Du har forståelse for den totale driften av hotellet og har kompetanse innen data, etikk, service, helse, miljø og sikkerhet.
Resepsjonisten bruker avanserte bookingsystemer og kundeoppfølgingssystemer i sitt arbeid. Du kan jobbe i ulike virksomheter som har overnattingstilbud, eksempelvis hoteller, passasjerskip og offentlige institusjoner.
Med videreutdanning innen reiselivsledelse, hotelledelse, markedsføring og/eller salg vil mulighetene ligge åpne.
For utfyllende informasjon om jobbmuligheter, lønn og arbeidsforhold, se utdanning.no
Å være lærling betyr at du får opplæring i et fag som leder fram til et bestemt yrke. Du er en fremtidig fagarbeider og du får lønn under utdanning.
Opplæringskontorene gjør et viktig arbeid for å styrke fagutdanningen i næringen. NHO Reiselivs medlemsbedrifter kan ha nytte av å melde seg inn i et opplæringskontor.