Sommerprat med Eilert og Sara Ravn, Ballangen Camping: – Vi ser en økning fra det utenlandske markedet

#205

Eilert og Sara Ravn, ved Ballangen Camping. Foto: Ann Harriet Kvanmo.

– Vi har oppgradert campingplassen gjennom vinteren, og vi har blant annet nye konferanselokaler og hytter. Vi håper dette blir godt mottatt av våre gjester.

Ballangen Camping

Hva er dine forventninger til sommersesongen?

Vi har oppgradert betydelig gjennom vinteren med nytt servicehus, konferanselokaler, nye hytter og nye strømsøyler. Vi håper og tror at dette vil bli godt mottatt av våre gjester. Basert på de siste års vekst i næringen og aktivitetsnivået så langt i år, tror vi at det blir et ekstremt bra år. Det er flere og flere nordmenn som ferierer hjemme, men vi ser også en økning i det utenlandske markedet.

Hva er dine mål og hva brenner du for som leder i en stor norsk reiselivsbedrift?

Målet er utelukkende å skape en god campingopplevelse. Gjennom god forståelse for etterspørselen fra våre gjester, ønsker vi å oppnå størst mulig grad av tilfredshet. Dette gjør vi både gjennom fysiske forbedringer, men også gjennom å yte service, og dyrke den "gode vertskapsrollen". Det er viktig at bedriften har dyktige medarbeidere.

– Vi jobber med produktforbedring, og ser hele tiden etter områder som kan gi kundene en bedre campingopplevelse ved å forbedre eksisterende produkter og utvikle nye produkter eller tjenester. Eilert og Sara Ravn, Ballangen Camping

Pleier dere å ha en økning av gjester i sommermånedene? Hvor kommer gjestene fra?

Vi har hovedtyngden av gjester på sommeren, men ser også vekst i andre deler av sesongen. En stor del av våre gjester er fra Norge, Tyskland, Nederland, men vi har også gjester fra Danmark, Sverige og Finland. I de øvrige delene av året ser vi økt tendens til trafikk fra Østen.

Har dere rekruttert sommerhjelp i år? Hvis ja, hvilke egenskaper vektlegger dere når dere ansetter sommerhjelp?

Vi har rekruttert 6-7 stykker. Tillit er for oss helt avgjørende. De ansatte må møte opp, og ikke minst forstå sin egen rolle i driften.

Har du en morsom historie å fortelle fra et møte med en gjest?

For 2 år siden hadde vi et eldre fransk ektepar som turister her. De kom i en (veldig) blå 2 CV, og ønsket å telte i et par dager. Ved tenkt avreise ville ikke bilen starte, og de måtte til slutt bestille deler fra Frankrike. Oppholdet ble på 14 dager. Til tross for at kona trengte medisinsk hjelp under oppholdet, og frustrasjonen over bilen ble stor, ble de ekstremt glad i plassen og Norge. Når jeg i dag legger noe ut på Facebook, er han den første som deler dette med sine franske venner.

Beskriv din beste sommerferie i Norge?

Bruk #norgesferie på Instagram :-).

Etter en lang og hektisk sesong, blir det fjellhytta som er vårt reisemål. Der er det utrolig godt å koble av med familien og samle tankene. I år skal vi leie bobil og oppleve turistnæringen "på andre siden".

Hvorfor er dere medlem i NHO Reiseliv?

I NHO Reiseliv er det dyktige personer som har mye kompetanse om vår næring. I tillegg tror vi at vår plass får høyere anseelse av et medlemskap hos NHO Reiseliv. I tillegg ser vi mange økonomiske fordeler som er så utrolig gode at det fremstår som gratis å være medlem.

Se også:

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: