Helene Hallre, Radisson Blu: Får fortsatt epost fra fornøyd gjest

– Det viktigste er å skape gode opplevelser for gjestene, sier hotelldirektøren ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus.

Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus

Hva er viktig for deg som leder en stor reiselivsbedrift?

 Det aller viktigste for meg er at vi som et team skaper gode og minnerike opplevelser for våre gjester. Det er viktig at vi til enhver tid er med på å gi gjestene våre positive opplevelser og skaper gode relasjoner som gjør at de ønsker å komme tilbake til oss igjen.

Er det noe du vil trekke frem som du har lykkes med som leder?

 Godt lederskap skal jo skape suksess både for menneskene og økonomien i et selskap. Jeg tror at nøkkelen ligger i å balansere mellom målrettet økonomisk styring og inkluderende lederskap der de ansatte føler seg sett og hørt. Jeg opplever at jeg lykkes med å skape en god og personlig relasjon til de jeg arbeider sammen med og er leder for, og at dette er et resultat av at jeg er interessert i de menneskene jeg har rundt meg på arbeidsplassen.

Hvilke egenskaper vektlegger du når du skal ansette nye medarbeidere?

 Det aller viktigste for meg er at jeg får en forståelse av og et innblikk i personligheten til den jeg samtaler med, og dette er ofte noe av det første jeg merker meg. Det kan være at kandidaten utstråler en trygghet, en positiv drivkraft eller en særlig vennlighet og god serviceinnstilling. Hvis jeg får denne kjennskapen i løpet av et intervju, kan jeg gjøre meg opp en tanke om hvordan de kan passe inn og hvordan de kan bidra som best i teamet og få suksess. Det sies ofte at man i vår bransje er på jakt etter mennesker med «service-genet». Med det mener jeg at det er det viktig å skape team med en god bredde som favner om alle disse gode egenskapene og personlighetene.

Hva er viktig for at din bedrift skal lykkes enda bedre?

 Jeg tror det viktigste er at vi til enhver tid har fokus på å skape de gode og minnerike opplevelsene for gjestene våre. Våre gjester er ikke forskjellige fra oss selv. Vi ønsker å bli positivt overrasket når vi er ute og reiser, vi ønsker gode historier å fortelle venner og kjente når vi kommer hjem, og vi ønsker å oppleve trygghet og vennlighet. Vår jobb er å møte disse forventningene og overgå dem. Det er det som gjør at gjestene ønsker å komme tilbake gang på gang. Det er dette som gjør at vi som selskap kan skape positive økonomiske resultater og samtidig vokse oss større.

Har du en morsom historie å fortelle fra et møte med en gjest?

 Jeg gjorde en gang en omvisning for en amerikansk gjest. Den eldre herren var en meget pratsom og hyggelig kar, og det ble en lang og god samtale over en kopp kaffe der han fortalte meg om sine reiser rundt om i verden, sin interesse for skandinavisk design, sitt arbeide og sin familie, og jeg fortalte om meg og mitt. Den dag i dag sender han meg fortsatt epost fra tid til annen fra andre hoteller rundt om i verden og forteller om sine reiser. I vår bransje er vi så heldige å få møte mange ulike mennesker gjennom vårt arbeid, og jeg synes det er viktig å ta seg tid til disse møtene og lytte til de gode historiene.

 Man får gode relasjoner med mange ulike mennesker når man arbeider i hotellbransjen.Helene Hallre

Bruk #norgesferie på Instagram :-).

Beskriv din beste #norgesferie

 Min beste #norgesferie var for noen år siden da jeg og min samboer gikk på Hardangervidda i fem dager. Vi startet ved Finse og gikk til Heinseter og besøkte Hakkesetstølen på veien hjem. Det var en deilig tur. Vi hadde strålende vær, fantastisk sikt og god sommertemperatur. Norge er utrolig vakkert og turen på Hardangervidda står som et herlig minne.

Se også:

Nyhetsbrev fra NHO Reiseliv

Nyhetsbrev fra NHO Reiseliv

NHO Reiseliv sender oppdateringer med siste nytt om situasjonen for norske reiselivsbedrifter. Meld deg på her.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post:

 

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: