Reiselivsbedrifter står sentralt i kriseberedskap

Publisert

NHO Reiseliv og Kristin Krohn Devold besøkte Quality Hotell Olavsgaard like etter at ekstremværet Hans traff området. Hotellet er en av mange reiselivsbedrifter som stiller opp og er en viktig del av beredskapen i kriser.

Reiselivsbransjen er en viktig del av beredskapen i kriser. Det er Quality Hotel Olavsgaard ett av mange gode eksempler på.

Mange reiselivsbedrifter ble hardt rammet da ekstremværet Hans traff Sør-Norge. Mange måtte stenge, og gjester kom ikke frem gunnet ras eller flom.

Reiselivet har også vært en hjelp i krisen, med hoteller som stiller med husrom som beredskapshotell og serveringssteder som tilbyr mat og drikke til ofre og evakuerte - selv i situasjoner der de selv også er rammet.

Blant de mange hotellene som opererer som beredskapshotell under ekstremværet Hans er Quality Hotell Olavsgaard. 

–  Hotellet og hotelldirektør Ole Kokkin har spilt en utrolig viktig rolle i håndteringen av flomkrisen, understreket Kristin Krohn Devold da hun besøkte beredskapshotellet mandagen etter at Hans først traff Norge.

– Innsatsen dere og mange andre legger ned er en viktig del av kriseberedskapen i Norge, og det er ingen tvil om ar reiselivet vil bli en enda viktigere del av kriseberedskapen i tiden fremover, understreket Devold under besøket.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: