Om opplevelsesbransjen

Familie på sykkeltur langs sykkelsti

Sykkelsti i Trysil.

Opplevelser er selve drivkraften for reiselyst, og er med på å bestemme hvor man reiser. Opplevelse bedriftene bidrar også med å skape ringvirkninger for andre bransjer som blant annet overnatting, restaurant, handel, bilutleie og transport.

Norske opplevelsesbedrifter plasserer destinasjonene på kartet ved å tilby aktiviteter gjennom hele året. For å skape lønnsomme opplevelse bedrifter er innhold, kvalitet og pris viktige grunnleggende elementer og opplevelser som ikke kan kopieres gir konkurransefortrinn.

Opplevelsesbedriftene skaper de store øyeblikkene som gjestene aldri glemmer.

NHO Reiseliv er stolt av å ha mange store og små opplevelsesbedrifter som medlem og som tilbyr aktiviteter gjennom hele året til ulike markeder/målgrupper.  Vi deler våre opplevelsemedlemsbedrifter inn i disse kategorier og målet er å etablere egne forum for hver av disse kategoriene

Har du spørsmål eller innspill? Spør gjerne:

Dokumenter om opplevelser:

  1. Høringssvar - NOU 2024:10 Ny motorferdselslov

    Teknologiutvikling kan gi mer miljøvennlige fremkomstmidler, men kan også føre til økt bruk og lengre rekkevidde. NHO Reiselivs innspill er blant annet at  motorferdselloven må tilpasses den raske teknologiske utviklingen.

  2. Rapport: Verdien av utendørs opplevelser

    Utendørs opplevelser skaper store ringvirkninger og viktig verdiskaping i hele Norge. Last ned og les høydepunktene fra rapporten "Utendørs opplevelser i Norge: en verdiskapings- og ringvirkningsanalyse" her.

  3. Nasjonale retningslinjer for hvalsafari

    NorWhales nasjonale retningslinjer for hvalsafari er å forstå som et minimumskrav til operatører som tilbyr hvalsafari. Last ned retningslinjene her.

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: