Beredskap
Reiselivsbransjen er en viktig del av beredskapen i kriser. Her kan du lese mer om NHO Reiselivs arbeid tilknyttet beredskap og krisehåndtering.
Reiselivsbransjen er en viktig del av beredskapen i kriser. Her kan du lese mer om NHO Reiselivs arbeid tilknyttet beredskap og krisehåndtering.
Ekstremværet Hans har påført omfattende skader og økonomiske tap i reiselivsnæringen. Bransjen ber om vurdering av tiltak for ikke-materielle skader.
Reiselivsbransjen er en viktig del av beredskapen i kriser. Det er Quality Hotel Olavsgaard ett av mange gode eksempler på.
NHO Reiseliv har vært i møte med Helse- og omsorgsdepartementet for å følge opp dialogen med helsemyndighetene angående regjeringens beredskapsplan for håndtering av covid-19-pandemien.
Det haster med å få på plass mer saksbehandlingskapasitet eller høyere prioritering av Naturskadeordningen i Landbruksdirektoratet. Uten fortgang vil bedriftene som ble rammet av ekstremværet Hans, bli dobbelt lidende.
Naturskadepoolen inkluderer ikke kompensasjon for avbestillinger. Dette etterlater bedrifter som må håndtere inntektstap som følge av ekstremværet, sårbar i en slik krise.