NHO Reiseliv tilbyr kursrekke i Revenue Management
![Bilde av en datamaskin med tekst "Revenue"](/siteassets/fotoware---nho-reiseliv/2024/2/design-uten-navn-40-1.jpg?mode=crop&width=964)
Foto: Canva
Øk lønnsomheten i din bedrift med effektive strategier for prising og distribusjon, og se hvordan små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen.
Foto: Canva
Øk lønnsomheten i din bedrift med effektive strategier for prising og distribusjon, og se hvordan små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen.
Terje Thorstensen, CEO & Co-Founder RevMAX AS. Foto: RevMAX AS
Reiselivsnæringen har lave marginer, og små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen. Revenue Management er en effektiv strategi for å optimalisere inntektene. NHO Reiseliv tilbyr nå en unik kursrekke for å hjelpe medlemmer med å bygge opp kompetanse på området.
– Med noen enkle grep kan hoteller og restauranter optimaliserer både lønnsomhet og inntekter raskt. Det mest effektive er at deltakerne tar utgangspunkt i sin egen bedrift. Jeg er opptatt av å ha en praktisk tilnærming til temaet på kurset, sier kursholder Terje Thorstensen.
Kursene er rettet mot medlemmer som ønsker å lære mer om hvordan man kan optimalisere inntektene i serveringsvirksomheter og overnattingsbedrifter. For begge segmenter tilbys det både innføringskurs og kurs for videregående. Det vil også være mulig å kjøpe tilgang til opptak av kurset i etterkant.
Revenue Management er en strategi for å optimalisere inntektene i en bedrift. Det handler om å bruke dataanalyse til å forstå etterspørselen etter et produkt eller en tjeneste, og deretter justere prising og distribusjon for å maksimere salget.
Blant fordelene med Revenue Management er økte inntekter, forbedret lønnsomhet, styrket konkurranseevne og bedre kontroll over kostnadene.
Henrik Hamborg, politisk rådgiver for utdanning og kompetanse i NHO Reiseliv. Foto: NHO Reiseliv | Per Sollerman
Kursholder er Terje Thorstensen, en anerkjent ekspert innen Revenue Management med over 18 års erfaring fra bransjen. Han har en mastergrad fra Universitetet i Stavanger (UiS) og Cornell University, og har jobbet for kjente kjeder som Radisson, Scandic og Nordic Choice. I dag er han medeier og CEO av selskapet RevMAX AS, som hjelper bedrifter med Revenue Management og analyse.
– Vi er veldig glade for å ha Terje som kursholder på et veldig viktig tema. Han er svært kompetent, så her vil deltakerne ha et godt læringsutbytte, sier politisk rådgiver for kompetanse og rekruttering i NHO Reiseliv, Henrik Hamborg.
– Kompetanseheving er en investering i bedriftens fremtid. Bedrifter som forstår verdien av kontinuerlig læring og utvikling er bedre rustet til å møte framtidens utfordringer. Det gir bedre oversikt og forståelse i et stadig skiftende næringsliv, avslutter Hamborg.
NHO Reiseliv og Digital Norway har utviklet et kartleggingsverktøy for kompetanseheving i reiselivsnæringen. Det er tilgjengelig for alle og gratis å bruke.
Et næringsliv i stadig endring, krever ansatte med oppdatert kunnskap og ferdigheter. Kompetanseheving er en investering i bedriftens fremtid.