NHO Reiseliv tilbyr kursrekke i Revenue Management
Foto: Canva
Øk lønnsomheten i din bedrift med effektive strategier for prising og distribusjon, og se hvordan små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen.
Foto: Canva
Øk lønnsomheten i din bedrift med effektive strategier for prising og distribusjon, og se hvordan små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen.
Reiselivsnæringen har lave marginer, og små forbedringer kan gi store utslag på bunnlinjen. Revenue Management er en effektiv strategi for å optimalisere inntektene. NHO Reiseliv tilbyr nå en unik kursrekke for å hjelpe medlemmer med å bygge opp kompetanse på området.
– Med noen enkle grep kan hoteller og restauranter optimaliserer både lønnsomhet og inntekter raskt. Det mest effektive er at deltakerne tar utgangspunkt i sin egen bedrift. Jeg er opptatt av å ha en praktisk tilnærming til temaet på kurset, sier kursholder Terje Thorstensen.
Kursene er rettet mot medlemmer som ønsker å lære mer om hvordan man kan optimalisere inntektene i serveringsvirksomheter og overnattingsbedrifter. For begge segmenter tilbys det både innføringskurs og kurs for videregående. Det vil også være mulig å kjøpe tilgang til opptak av kurset i etterkant.
Revenue Management er en strategi for å optimalisere inntektene i en bedrift. Det handler om å bruke dataanalyse til å forstå etterspørselen etter et produkt eller en tjeneste, og deretter justere prising og distribusjon for å maksimere salget.
Blant fordelene med Revenue Management er økte inntekter, forbedret lønnsomhet, styrket konkurranseevne og bedre kontroll over kostnadene.
Kursholder er Terje Thorstensen, en anerkjent ekspert innen Revenue Management med over 18 års erfaring fra bransjen. Han har en mastergrad fra Universitetet i Stavanger (UiS) og Cornell University, og har jobbet for kjente kjeder som Radisson, Scandic og Nordic Choice. I dag er han medeier og CEO av selskapet RevMAX AS, som hjelper bedrifter med Revenue Management og analyse.
– Vi er veldig glade for å ha Terje som kursholder på et veldig viktig tema. Han er svært kompetent, så her vil deltakerne ha et godt læringsutbytte, sier politisk rådgiver for kompetanse og rekruttering i NHO Reiseliv, Henrik Hamborg.
– Kompetanseheving er en investering i bedriftens fremtid. Bedrifter som forstår verdien av kontinuerlig læring og utvikling er bedre rustet til å møte framtidens utfordringer. Det gir bedre oversikt og forståelse i et stadig skiftende næringsliv, avslutter Hamborg.
NHO Reiseliv og Digital Norway har utviklet et kartleggingsverktøy for kompetanseheving i reiselivsnæringen. Det er tilgjengelig for alle og gratis å bruke.
Et næringsliv i stadig endring, krever ansatte med oppdatert kunnskap og ferdigheter. Kompetanseheving er en investering i bedriftens fremtid.