Ny kursserie i Revenue Management

Publisert

Grafisk presentasjon av kursserien om Revenue Management i NHO Reiseliv-Akademiet

Foto: NHO Reiseliv Akademiet

Kursserien i Revenue Management  gir deg innsikt og verktøy for hvordan små justeringer kan gi store utslag på bunnlinjen.

Mann med armene i kryss som ser inn i kamera. Foto

Henrik Hamborg, politisk rådgiver for utdanning og kompetanse i NHO Reiseliv. Foto: NHO Reiseliv | Per Sollerman

Revenue Management handler om at bedriftene skal kunne maksimere inntektene sine. Nå tilbyr NHO Reiseliv en serie av fire praktiske og digitalte e-læringskurs for reiselivsbedrifter som ønsker å bygge kompetanse på området.

– Gjennom enkle grep kan hoteller og restauranter raskt øke både både inntekt og lønnsomhet. Kursene vil ha en praktisk tilnærming til fagområdet, samtidig som deltakerne får tilgang på et kostbart og effektivt verktøy som støtter arbeidet deres med Revenue Management, sier Henrik Hamborg, kompetansepolitisk rådgiver i NHO Reiseliv.  

– Kursene passer både for nybegynnere og de med mer erfaring, og henvender seg til de som ønsker å lære mer om hvordan de kan optimalisere inntektene i hotell- og serveringsbransjen. Kursene er digitale for å gi bedriftene økt fleksibilitet og tilgjengelighet. Det har vært veldig viktig for oss, fortsetter Hamborg.

Hvorfor Revenue Management? 

Revenue Management handler om å bruke dataanalyse for å forstå etterspørselen etter produkter og tjenester, og deretter justere prising og distribusjon for å maksimere salget. Ved å implementere en god Revenue management-strategi kan bedrifter oppnå: 

  • Økte inntekter
  • Forbedret lønnsomhet
  • Styrket konkurranseevne
  • Bedre kontroll over kostnader 

Hva lærer du på kursene? 

  • Grunnleggende prinsipper og teknikker for Revenue management
  • Gjøre analyser som hjelper deg med å ta beslutninger
  • Hvordan bruke dataanalyse til å optimalisere prising og distribusjon
  • Praktisk verktøy og tips som kan implementeres direkte i egen bedrift 

Få tilgang til effektivt og eksklusivt verktøy  

En stor fordel med kurset er at deltakerne får tilgang til et praktisk verktøy som kan tas i bruk umiddelbart.

Verktøyet er designet for å og gir deltakerne muligheten til å implementere det de lærer på kurset direkte i sitt daglige arbeid. Dette gjør det lettere å sette teorien ut i praksis og oppnå resultater raskt.

Dyktig og erfaren kursholder i Revenue Management

Terje Thorstensen er en ledende ekspert innen Revenue Management med over 18 års erfaring fra bransjen. Han har utdannelse fra både Universitetet i Stavanger og Cornell University, og har hatt ledende roller i store kjeder som Radisson, Scandic og Nordic Choice. I dag er han medeier og CEO i RevMAX AS, et selskap som hjelper bedrifter med Revenue Management-strategier og analyse. 

– Vi er veldig glade for å ha Terje som kursholder for disse kursene. Hans kompetanse og praktiske tilnærming vil gi deltakerne et solid læringsutbytte, avslutter Hamborg.  

 

Les mer om kursene og meld deg på her. 

Revenue Management kurs:

  1. Revenue Management: Restaurant

    Restaurant Revenue Management gir deg verktøyene du trenger for å øke lønnsomheten og inntekter i bedriften din. Ta kurset digitalt når det passer deg.

    1. jan 2025–31. jan 2026
  2. Revenue Management: Finansanalyse Modul 3

    Dette nettkurset hjelper deg deg å forstå kostnadsstruktur og analysere produktivitetstall, og gir deg praktiske verktøy for å forenkle arbeidet og øke inntjeningen i din bedrift. Ta kurset digitalt når det passer deg.

    1. jan 2025–31. des 2026

Avmeldingen er mottatt!

Din e-post: